שאלות נפוצות

הייתי כבר בטיפול של רפואה סינית, למה לנסות שוב?

למטפלים שונים יש דרך טיפול שונה, כמו עם כל אדם, לא תמיד יש כימיה, לא תמיד דרך העבודה היא דומה כמו גם דרך החשיבה. אין זה אומר שיש מטפלים טובים יותר או פחות. לכל מטופל יש המטפל המתאים לו. בקליניקה ניתן מענה טיפולי במספר טכניקות בכדי לבצע את הטיפול המתאים והנכון ביותר בשבילך.

למה להגיע אליך ולא ללכת לקופה?

כל טיפול הוא מבורך. אני סמוך ובטוח שהמטפלים בקופות הינם מטפלים מעולים, אך מפאת חוסר הזמן והלחץ לא ניתן טיפול אישי כפי שהיו רוצים לתת וכפי שאני מציע בקליניקה. תבואי ותרגישי בהבדל.

 

אני מפחד ממחטים, בגלל זה אף פעם לא ניסיתי דיקור, יש מה לעשות?

קודם כל בטיפול הראשון אני מסביר על המחט, מדגים כיצד מתבצע הדיקור עצמו. אם תרצה ולאחר ההסבר תרגיש בנוח נוכל לנסות, ואם בכל זאת לא תרגיש בנוח – נוכל לבצע טיפולים אחרים כמו שיאצו המשלב גם הוא את נקודות הדיקור על בסיס לחיצה עליהן.

 

האם דיקור זה כואב? מה אני אמורה להרגיש?

מחטי הדיקור הן מאוד דקות ועדינות עד שתחושת החדירה שלהן לעור בקושי מורגשת אם בכלל. התחושה משתנה בהתאם למרידיאן הנבחר, איזור הדיקור, נקודת הדיקור הנבחרת. בדרך כלל מטופל יחווה תחושת דגדוג או עקצוץ קלה, לעיתים ירגיש את הזרימה במרידיאן – התחושה משתנה בהתאם לרגישות המטופל ובהתאם למצבו.

 

האם הרפואה הסינית היא בטוחה? שמעתי הרבה סיפורים…

הטיפול ברפואה סינית, גם בדיקור, בצמחי מרפא, שיאצו וכל טכניקה נלוות הינו בטוח כל עוד המטפל למד 4 שנים במכללה וסיים את המסלול בהצלחה.

 

במה אפשר לטפל ברפואה סינית?

הרפואה הסינית מטפלת כמעט בכל סוגי המחלות – פיזיות, רגשיות, נפשיות, אקוטיות וכרוניות. אם נדבר במונחים מערביים יותר אז ניתן לטפל בבעיות נשימה, עיכול, מחזור הדם, מערכת השתן, פוריות, בעיות נוירולוגיות, מחלות עור, חרדה, דיכאון, מחלות שגרוניות, טיניטוס, סינוסיטיס, דלקות אורטופדיות (לדוגמא תסמונת התעלה הקרפאלית, טניס אלבו) ועוד.

 

מה אני אמור להרגיש אחרי הטיפול בדיקור?

ההרגשה משתנה בין מטופל למטופל ובעוצמת הטיפול. מטופלים מרגישים הטבה (בהתאם לבעיה) תוך כדי הטיפול ובאופן אף משמעותי יותר אחריו (אחרי שנת לילה), מעידים על שינה טובה יותר, הרגשה כללית טובה יותר, מלאי אנרגיות.

 

ובכל זאת, אם אני מרגיש לא טוב אחרי הטיפול, מרגיש שאפילו יש הרעה, מה אז?

במקרים מסויימים יש תחושה של "ירידה לצורך עליה". לדוגמא בהרעלת מזון, כשהמטופל סובל מכאבי בטן – לעיתים אחרי הטיפול תהיה יציאה קשה שלאחריה תבוא התחושה של ההקלה.

ואם בכל זאת יש איזושהי בעיה – אני כאן זמין 24/7 – אתה לא לבד.

 

אני לא יכולה לסבול טעם של תרופות, כל הסירופים למיניהם עושים לי תחושה של בחילה. איך אני אמורה לקחת את הפורמולה שאתה נותן לי?

ישנן שיטות מיצוי שונות של פורמולת צמחי מרפא, טינקטורה (הנפוצה ביותר בקרב פורמולות המדף), מרקחת (הזמנת הצמחים ובישולם על ידי המטופל וצריכתם כמו חליטה), אבקה (הפורמולה בצורת אבקה – כפית אבקה בכוס מים חמים) ובכמוסות\טבליות. לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה, אשמח לפרט לאחר שנעשה אבחנה מדויקת ונתאים עבורך את הפורמולה הרלוונטית ונדע לקראת מה אנחנו הולכים וכך נבנה תכנית טיפולים מסודרת.

 

מה קורה בביקור הראשון אצלך?

בביקור הראשון בקליניקה אבצע תשאול מלא ויסודי שיכלול גם התייחסות לאבחנה המערביות במידה וקיימות, תרופות ותוספי מזון. אבחנת לשון, אבחנת דופק. בתום כל זאת תינתן אבחנה מסודרת ויתבצע טיפול בהתאם. טיפול ראשון לוקח זמן רב יותר מטיפול רגיל (כשעה וחצי).

 

האם יש חשש לזיהום מהמחטים?

בקליניקה אנו משתמשים במחטים סטריליות וחד פעמיות. בתום הטיפול כולן מושלכות למיכל פסולת רפואית. לעולם לא נעשה שימוש חוזר באותה המחט, גם אם יש צורך להעביר מחט מיקום אצל אותו המטופל היא תושלך למיכל הפסולת ותילקח מחט חדשה.

 

אם אני לא מאמין שזה יעזור לי, זה בכל זאת יעבוד?

כמו ברפואה מערבית, הליך שיקום, טראומה שאדם עובר, כך גם ברפואה הסינית ובכל דבר – הרצון של האדם להתרפא הוא חלק מהתהליך. אפשר לעזור לבן אדם ללכת אם תיתן לו קביים – אתה לא יכול ללכת במקומו.

 

האם הפורמולות משפיעות מיד?

ככל שהמצב יותר אקוטי כך השפעה הפורמולות מהירה יותר, ככל שהמצב כרוני יותר הטבה תהיה איטית יותר. אדם שסוחב בעיה מס' שנים אינו יכול לצפות לפתרון מהיר תוך טיפול אחד, בשונה מטיפול בבעיה שהתפרצה כרגע שם השיפור הוא מיידי.

 

האם מותר לעשות דיקור לנשים בהיריון?

כמובן, ניתן לטפל בנשים הריוניות בתסמיני היריון כמו בחילות, הקאות, כאבי גב, כאבי רגליים ועוד. כמו כן, ניתן לטפל בפתולוגיות שאינן קשורות להיריון. עם זאת, מומלץ לפנות למטפל סיני המנוסה לטיפול בנשים הרות.

 

ומה עם דיקור בשעת לידה?

היום נשים רבות מבצעות זירוז לידה בבתי חולים באמצעות דיקור. מניסיון – מדהים! כמובן שיש לבצע זאת רק בתחום בית החולים מטעמי בטיחות – ורק עם מטפל המנוסה בכך.

 

האם ניתן באמצעות דיקור להפסיק לעשן?

התשובה היא נכונה גם לעישון, גם ל"אכילת יתר" וגם לאלכוהול. הדיקור יכול להיות יעיל מאוד לצורך כך. בדר"כ הדיקור שנעשה למקרים כאלה הוא דיקור אוזן.

 

X